FAQ

OFTE STILTE SPØRSMÅL

På denne siden finner du noen av de mest stilte spørsmålene jeg får over mail/melding, så kanskje du og finner svar på ditt?

 

Hvor kan jeg kjøpe oppskriftene til Witre Design?

Alle strikkeoppskrifter finner du i hovedmenyen her på www.witredesign.no.
I tillegg er oppskriftene og tilgjengelig i Knitapp og på Ravelry

 

Hvordan sendes oppskriftene?

Når du har bestilt en oppskrift hos Witre Design får du tilsendt en ordrebekreftelse på mail etter fullført kjøp. Oppskriften blir sendt digitalt i mailen, det er derfor viktig at mailadressen skrives korrekt ved bestilling. Til høyre i ordrebekreftelsen finner du en link der det står «pattern here:» eller «norsk oppskrift:». Trykker du der finner du oppskriften din. 

 

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse på mail. Hva gjør jeg?

Ordrebekreftelsen sendes ut automatisk med en gang kjøpet er fullført. Sjekk alltid ditt søppelfilter om du ikke har fått den. Ofte ligger den her. Om det har gått mer enn 10 minutter og du fortsatt ikke har fått mail har det mest sannsynlig vært en skrivefeil i bestillingen. Send en mail til post@witredesign.no og etterspør, så sendes oppskriften ut på nytt. 

 

Oversettes oppskriftene til andre språk?

Alle oppskrifter lages opprinnelig på norsk, og oversettes så til engelsk, tysk, dansk og svensk.
Noen utvalgte oppskrifter er og oversatt til spansk, fransk, italiensk, finsk, kinesisk og nederlandsk. 

 

Hvilke bøker og utgivelser har Witre Design laget, og hvilke språk er de oversatt til?

Jeg har pr 2023 gitt ut to bøker: “En strikkers år” i 2020 og “Strikk med Witre Design” i 2022. I tillegg til et hefte utgitt hos Rauma garn, og bøker som er laget sammen med andre. “Strikk med Witre Design” og “En strikkers år” er oversatt til flere språk. Komplett oversikt over utgivelser kan du se her

 

Jeg ønsker hjelp til å finne alternativt garn til en oppskrift. Hvor finner jeg det?

Jeg har laget en liste med alternativer til de mest brukte garntypene. Se her. 

 

Jeg ser det er kommet en oppdatert versjon av en av mine kjøpte oppskrift, hvordan får jeg tak i den?

Av ulike grunner kan det være behov for å oppdatere en oppskrift, med feks bilder, rette feil og/eller legge til flere størrelser. Oversikt over oppdaterte oppskrifter finner du her.  Har du kjøpt oppskriften her på nettsiden har du fått ordrebekreftelse på mail ved kjøp. Om du trykker på linken i denne mailen får du automatisk lastet ned den siste oppdateringen.

Alle tidligere kjøp finner du under «min konto». Selv om du oppretter konto senere, vil alle oppskrifter du har kjøpt med den e-mailadressen du oppretter konto med, ligge der når du oppretter konto. 

 

Hvilke betalingsløsninger tilbyr Witre Design?

På nettsiden kan du betale med kreditkort, Paypal og Vipps. 

 

Er det mulig å få hjelp til en oppskrift?

Ja. De fleste oppskriftene inneholder navn på hjelpevideoer du finner på Witre Designs egen YouTube-kanal. Finner du ikke det du leter etter der er det et hav av gode videoer på de fleste strikketeknikker i andre kanaler på YouTube. Det kan og anbefales å spørre i din lokale garnbutikk eller noen du kjenner. Det er enklere å lære nye ting ved å se det gjennomført, eller snakke med noen ansikt til ansikt. 

Har du et konkret spørsmål til en oppskrift kan du kontakte post@witredesign.no. Mail besvares kun av Ida bak Witre Design, og svartiden kan derfor være lang. Jeg forsøker å svare alle mail så fort jeg kan, men det kan ta opptil 5 arbeidsdager før du hører noe. Lengre svartid kan forekomme. 

 

Jeg har funnet en feil, hva gjør jeg?

Alle oppskrifter utgitt hos Witre Design er både teststrikket og korrekturlest grundig før utgivelse. Feil kan selvsagt forekomme likevel. Husk: Det er forskjell på feil og at en oppskrift er skrevet litt annerledes enn hvordan du liker det best. Alle designere og garnprodusenter skriver oppskrifter med sitt eget språk. Det er og gjerne variasjoner på hvordan oppskrifter skrives fra land til land. Språket mitt blir du bedre og bedre kjent med etterhvert som du strikker.

Mener du at du har funnet en feil som trenger korrigering. Skriv til post@witredesign.no og informer, så det kan rettes opp. Husk å skrive på en hyggelig måte. Witre Design er ikke en arbeidsplass med flere ansatte – det er kun meg, og jeg vil gjerne høre fra deg og hjelpe deg.